Min lilla etta

Tillåt mig att vara lite privat - jag hittade just denna linnetextil från Linneväveriet: jultomten står i gatuporten in till "min" gård i Göteborgs älsta trähusstadsdel Haga!

I fonden syns trappan upp till trähuset (från 1800-talet) där jag hade en etta i övervåningen. Märkligt att se "sitt" hus avbildad på en bordslöpare/linnehandduk! Formgivaren måste vara en hagobo? Vad nostalgiskt jag blev :-)
-------------------------------
Snabblänkar till årets inredningsprogram på TV:
Bygglov | Room Service | Simon & Thomas | Sommar med Ernst | Äntligen Hemma

5 comments:

  1. Ha, ja det måste vara en lustig känsla!
    Så du bor eller har bott i vackra Haga!

    Jag var där första advent på julmarknad. Det är så mysigt i Haga oavsett när på året man är där.

    Kram, Carina

    ReplyDelete
  2. Vad fin, det far en att sakna svenska julmarknader o hus igen... Varkligen njuter av din blog o hella saken on Wabi Sabi, vackra bilder.

    Mari i Canada

    ReplyDelete
  3. Happy New Year! Viss är Haga ljuvligt? Håller med om att julmarknaden är en upplevelse i den miljön. I är tog jag en sväng. Trångt. Kallt. Fikade länge, länge på favoritstället Cafeva. Gott Nytt År!

    ReplyDelete
  4. Jodå, det går bra att du blir lite sådär lagom privat :-)

    Vill bara hälsa. Har tittat in på din blogg flera gånger och sett dina andra bloggar.
    De är så fina, inspirerande och välgjorda!

    Heja Lisbeth!

    Allt gott!
    /Olga

    ReplyDelete