My Christmas

Just seven days until Christmas. Where I am, the days are short and grey and the nights are long and black. What's the weather like where you are?  


Fabriken vill att medlemmarna visar upp sitt julpyssel. Nu är inte jag av den pyssligaste sorten, om jag inte behöver för jobbets skull, vill säga. Men i år har jag i alla fall spraymålat några kottar med guld- och silverfärg. På dom översta bilderna har  har jag lagt några stycken i en loppisfyndad nysilverskål, för fotografering till det här inlägget. Tycker nog att kottar är finast au naturel. Men dom "ny-blingade" fungerar riktigt bra, där dom ligger och glimmar i stearinljusens sken, bland nötterna på matbordet. 

9 comments:

  1. Hello Lisbeth, here in Lille is rather rainy & deep dark too... but Christmas will come for us in our summer & southern house... weather will be better anyway... Hope you'll have a snowy time in your land!!
    Lau
    http://casalil.blogs.marieclairemaison.com/archive/2011/12/18/noel.html

    ReplyDelete
  2. Oj, vilka fina bilder! Juligt men ändå förs tankarna till den stundande våren. Fräschör i bilderna som är härlig i december.

    ReplyDelete
  3. Oj, vilka fina bilder! Juligt men ändå förs tankarna till den stundande våren. Fräschör i bilderna som är härlig i december.

    ReplyDelete
  4. Hej och tack för din fina hälsning hemma hos mig, nu hittade ju jag hit till dig och din inspirerande blogg - så mycket fint! =)
    Jag blir följare så jag hittar hit fler gånger.

    /Emma - Emmas vita drömmar

    ReplyDelete
  5. Vilka snälla ord. Tack :)
    Fin skål du har gjort.
    Här har vi fått ännu mera snö. Fick kämpa lite för att ta mig fram i morse när de inte hade plogat än. Men mysigt också :)

    ReplyDelete
  6. Tack för din hälsning hos mig! Kul att få hitta hit!
    Ha det så gott i jul!
    Kram
    Ellior

    ReplyDelete
  7. Fina bilder och fina kottar! Ser ut som frost eller lite snö hos dig, här är det bara grått eller småregn. Du tipsade förresten mig om pixlr-o-matic (som jag tror du har använt här) och jag testade det för första gången i mitt inlägg fjärde advent. Kul och lätt att använda, så tack för tipset! Och tack för din snälla kommentar till det inlägget :-)

    ReplyDelete
  8. Here in the south of Spain, we have cold but very sunny days these weeks. I live in the mountain by a river and all is green and covered by millions of tree leaves. Around 6.30 is almost night but days are so beautiful.
    Merry Xmas,
    Silvia

    ReplyDelete
  9. Love the updates!! Thank you ladies for your weather and Christmas reports. I guess I should spend my winters further south, like some of you ;-)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.