DIY Trendy Polygons ideas for your Christmas Decorations or Gift Wrapping

If you're into polygons, the web is full of sites and blogs with great instructions on how to make your own. I've collected some great gift packaging ideas here. Click on the links for details and how-to instructions. 


Jag letade efter idéer till att göra egna paket till lite smågrejer jag skall sälja. Till min glädje hittade jag en hel rad finfina websidor och bloggar med utförliga beskrivningar på allt annat än fyrkantiga paket. Precis vad jag behöver. Nu är det bara att införskaffa lagom tjocka papper och börja experimentera. Gillar du geometriska former, finns det utmärkta beskrivningar online som detaljerat visar hur du kan göra egna pappersprismor att hänga i granen eller i fönstret. Kanske behöver du en ny liten väska för småsaker? Då finns det beskrivningar till det också. Lycka till! Idé & bild ovan t.v från save-on-crafts

Bild ovan till höger och nedan: vik din egen pyramid i valfritt material och storlek. Bara att följa de enkla handledningarna från nicholeheady




Praktiskt paket med mallar och beskrivningar på hur du kan göra egna pyramider och andra polygoner kan du köpa av etsysäljaren Field Guide DesignNedan: vintage metallpyramider från Etsy


Ovan: julpaket från polkadotprintsstudio
Pin It
WABI SABI Lisbeth Williams @ Williams Design
.................................................................